جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
تصاویر/مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام در ساوه

حوزه/مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه گفت: اولین مانعی که باعث بی بصیرتی می شود لقمه حرام است، همه می دانستند که امام حسین علیه السلام پسر پیغمبر است اما شکم های آن ها از حرام پر شده بود که در مقابلش ایستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مدرسه علمیه الهیه ساوه مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش با حضور خانم زهرا مدنی امروز در موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول سلام الله علیها برگزار گردید.

مدنی گفت: قوم بنی اسرائیل بدون سرپرست بود که حضرت موسی سرپرستی آن ها را به برادرش هارون داد. شخصی به عنوان سامری از ویژگی های آن قوم استفاده کرد و گوساله ای را درست کرد و مردم شروع به پرستیدن گاو کردند و وقتی که حضرت موسی برگشت سامری را مجازات کرد.

وی ادامه داد: قوم بنی اسرائیل حضرت موسی را در مقابل فرعون یاری کردند ولی چرا مردم وقت گوساله پرست شدند؟؟ از بی بصیرتی و نا آگاهی بود.بالاترین بصیرت را در روز عاشورا حضرت عباس علیه السلام داشت.

مدنی افزود: انسان باید قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد. اولین مانعی که باعث بی بصیرتی می شود لقمه حرام است. همه می دانستند که امام حسین علیه السلام پسر پیغمبر است اما شکم های آن ها از حرام پر شده بود که در مقابلش ایستادند.

وی تصریح کرد: مورد بعدی که باعث بی بصیرتی میشود حب دنیاست. کسی که دنیاپرست باشد و دنیا را بخواهد باعث می شود که بصیرت نداشته باشد.

مدنی مانع سوم را هوای نفس دانست و گفت: هوای نفس یکی از موانعی است که انسان را از راه راست باز می دارد و آخرین عامل بی بصیرتی قساوت قلب می باشد وقساوت قلب با در اثر گناه زیاد به وجود می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha